donderdag 24 juli 2014

Dag 10 in Gasthuisberg

Vandaag start de transplantatie!
Rond 11u komt de verpleging mij hierop voorbereiden en rond 13u30 zou alles van start kunnen gaan.
Het geheel zou ongeveer 2 x 15 minuten in beslag nemen en daarna zal vooral rusten de boodschap worden. Men heeft mij al verwittigd dat de volgende week een periode van vooral laagtes zal worden.
De spreekwoordelijke 'dip' zal ook bij mij plaats vinden: lusteloosheid en vooral de naweeën van de zware chemo (diarree, geen eetlust, misselijkheid, braken, slijmvliesontstekingen...).
Positief  is dat alle chemokuren nu definitief achter de rug zijn. Daar ben ik uiteraard heel blij om. Verder zit er ook al 1/3 van mijn verblijf in het ziekenhuis er op. De dokters veronderstellen dat ik nog een dikke 2 weken in het ziekenhuis zal vertoeven.
Ik ga dit schrijven kort houden, want ik zie daar al wit geweld op de gang verzamelen. Nog even zeggen dat ik nog eens verhuisd ben naar een andere kamer. Dit keer...op mijn vraag wel te verstaan! Soms moet een mens ook van zich afbijten en opkomen voor wat hij wil. Dus, ja, ik ben blij, want nu heb ik airco op de kamer en met de huidige 'hete' temperaturen maakt dat het rusten en slapen toch veel aangenamer. Voor mogelijke bezoekers geef ik dan ook mijn nieuwe kamernummer mee: nr 3053.

Tot een volgend schrijven...

1 opmerking:

  1. Waarschijnlijk al meer dan een week grote storm in dat lichaam van je. Hopelijk richt hij alleen schade aan waar het de bedoeling is. Komaan Daniël, je bent al zover, nog enkele passen te gaan...... volhouden meester, je kan het.
    dikke knuffel (via mail mag dit wel)
    Daisy

    BeantwoordenVerwijderen